Zelené potraviny - zdravější život pro Vás a Vaši rodinu

Podle potíží

Všechny nemoci

Další informace

Zajímavé články > Jezme více enzymů

Vedle tří uvedených základních látek, bílkovin, tuků a sacharidů, přijímáme v potravě v malých množstvích, některé další látky – vitamíny, minerální látky, stopové prvky a samozřejmě také enzymy.

O které se jedná a jaká jsou jejich množství, to závisí na druhu potravy a na stavu, v němž se potrava nachází. Například čerstvý, v přírodě uzrálý ananas je velmi bohatý na enzym bromelin, štěpící bílkoviny. A všechna kvalitní syrová zelenina a ovoce vám dodává spoustu kvalitních enzymů.

Pokud jde o ohřívání potravy, naši předkové udělali laskavost našemu jazýčku a našim zubům, zato však vykonali málo pro náš trávicí systém. Vysokými teplotami se prakticky všechny enzymy v potravě zničí. Také potravinářský průmysl nepodnikal vždy vše potřebné k uchování zdravotní hodnoty potravin. Ke spíše škodlivým produktům patří takzvané výběrové mouky a rafinované cukry.

Nejsou ničím jiným než sacharidy, které velmi přispěly k mnoha civilizačním nemocem, jimiž dnes trpíme. Nemůžeme ovšem čekat, že by všechna bistra a jídelní automaty s ohledem na naši potřebu enzymů přestaly prodávat bramborové hranolky, kečupy, houstičky a nápoje typu Cola. A také nelze počítat s tím, že bychom ihned přestali grilovat maso nebo že bychom se vzdali některých jiných způsobů přeměny v podstatě  zdravých potravin v méně zdravou stravu.

Každopádně bychom pro naše zdraví udělali dobře, kdybychom například před hlavním jídlem dali na stůl talíř salátu s mrkví, červenou řepu nebo jakoukoliv jinou zeleninu.

Kdybychom zeleninu jen mírně podusili. A kdybychom šetrněji zacházeli se solí, neboť ta je zprostředkovaně také jedním z blokátorů enzymů. K těžce stravitelnému masu bychom měli podávat na podporu trávení potraviny bohaté na enzymy, jako jsou syrové kysané zelí, cibuli, česnek nebo čerstvé bylinky.